Sunday, November 19, 2006

もう冬が近づいてる

Winter is certainly comingWinter is certainly coming


土曜日、写真を撮りに行ってきました。とは言っても、特別な場所ではありません。毎日見ている公園です。会社に行く時に毎日横を通るのですが、最近木々が色づいてきたことに気づきました。しかし、仕事が朝から夜まであるので、写真を撮ることが出来ませんでした。なので、週末に写真を撮りに行こうと決めていました。
土曜になり、もう一つやっておかなければいけないことがありました。それは、自転車のメンテナンス。日曜は雨だというので、土曜にしておかなければいけませんでした。午前中はだらだらしてしまい、結局午後から自転車のメンテナンスを始め、公園に向かったのは2時半でした。3時半ごろ着き、写真を撮り始めましたが、以外と撮るべき場所が少ないことに気づきました。紅葉が奇麗なのは、外側の数本のみで、中は緑のものや、散ってしまっている木も多くありました。結局、まともに撮れたのは、上の2枚くらいです。今度はもっといい被写体のある場所に行きたいです。

Samedi, je suis allé prendre des photos. Mais ce n'était pas un place special. Je passe ce parc tous les jour pour aller au travail. Mais je n'ai pas pu m'arrêter parce que je travaille du matin jusqu'au soir.
J'y suis donc allé, mais il n'y avait pas beaucoup de chose à prendre. Enfin, j'ai pu mettre qu'un peu de photos somme ci-dessus. J'espère visiter un place qu'il y a des beaux objets la semaine prochaine.

I went taking photos on Saturday. But it wasn't special place. I pass this park eveyday when I go to work place. And I see trees turning red and yellow, and wanted to take some photos. Unfortunately, I work from morning to evening. So I didn't have time to stop and take some photos.
I finally went to the park and took some photos. But there were not so many things to take. Most of the trees which turned the color are at arond the park, at the center of the park, most of the trees didn't have leaves. So I could only take photos like above. I hope to visit some other place that there are good objects!

No comments:

Post a Comment